איך מתמידים באימוני כושר?
8 טיפים בוני מוטיבציה

 

אורן אלפרוביץ   ///   אוקטובר  2015

 

מוטיבציה באימונים היא דבר חשוב מאוד, היא זו הדוחפת אותנו להישגים. מחסור במוטיבציה גורם לנו להיות עצלנים ולא בכושר. חלק גדול מהעבודה של מאמן כושר אישי היא המוטיבציה, צריך להשתמש במגוון שיטות על מנת להכניס מוטיבציה באנשים. כמובן שכל אדם הוא מקרה שונה ויש היודעים לשמור על רמת מוטיבציה גבוהה בכוחות עצמם. אספנו כמה טיפים טובים אשר יסייעו לכם לשמור על המוטיבציה באימונים.

 

  1. כתבו איך אתם מרגישים לאחר כל אימון – כל אחד מרגיש טוב אחרי האימון, זוהי הרגשה של נמרצות וחיוניות. הבעיה היא שעד האימון הבא כבר שוכחים את ההרגשה הזו, ושוב אנו חסרי מוטיבציה. כתיבת החוויה שאחרי האימון תסייע לכם לזכור כמה שזה עושה לכם טוב. 

  2. זכור למה אתה מתאמן – חשבו על כל הפעמים בהם הבגדים לא עלו עליכם בגלל עודף המשקל, את הפעמים בהם התביישתם ללכת לים בגלל צמיגי השומן. זכרו שזו הסיבה שבגינה אתם רוצים להתאמן ושזוהי הדרך לשינוי המצב.

  3. בצעו את מבחן החרטה – כאשר אתם חסרי מוטיבציה ושוקלים לוותר על האימון "רק היום" נסו לשאול את עצמכם האם אחר כך תתחרטו. אתם יכולים לעשות לעצמכם את אותו מבחן גם כאשר אתם כבר נמצאים באימון ולא מתאמצים לבצע את התרגילים עד הסוף.

  4. הירשמו לסטודיו לאימוני כושר – ישנם מקומות שונים המקיימים חוגי התעמלות וכושר שונים שלא במסגרת מנוי למכון הכושר. ההבדל הוא שבמקומות אלו משלמים על מספר שיעורים בחודש בין אם השתתפתם ובין אם לא. בצורה זו, השונה ממנוי חודשי שבו אנו יכולים להגיע מתי שאנו רוצים, אני מרגישים את תחושת ההפסד – התחושה שאני משלם X שקלים על שיעור וחבל להפסיד אותו. מסתבר שלרבים זה עוזר ומסייע להם להתמיד באימונים, הם לא ממהרים להפסיד שיעור שמשלמים עליו.

  5. הירשמו לקבוצות אימון – במקום סתם להירשם למכון הכושר, עדיף במקרה שאתם סובלים ממחסור במוטיבציה להצטרף לקבוצה. הקבוצה יוצרת יותר מחויבות ואנרגיה קבוצתית אשר גורמת לנו להמשיך ולא לוותר. כמובן שלקבוצות יש גם מדריך הנותן מוטיבציה.

  6. התמכרו לאנדורפין – לאחר אימון גופני הגוף שלנו מלא באנדורפין, זה מה שעומד מאחורי ההרגשה הטובה שיש לנו. האנדורפין מסייע לנו להרגיש טוב ולכן אנשים לאחר אימון גופני נמצאים במיטבם. הרשו לעצמכם להתמכר לאנדורפין ולהרגשה ובמהרה הגוף שלכם יחפש את הפעילות הגופנית בשביל לקבל את מנת האנדורפין שלו.

  7. הקיפו את עצמכם במוטיבציה – לכל אחד יש את הסיבות שלו לאימון, הסיבות שנותנות לו מוטיבציה. הקיפו את עצמכם במה שנותן לכם מוטיבציה. זו יכולה להיות תמונה על המראה של הספורטאי שנותן לכם השראה או ספירת הקילוגרמים שאתם מאבדים.

  8. חשבו על כמה אתם מתחזקים – ברגע שאתם חושבים לוותר ומתעצלים באימון, חישבו על התוצאות. חישבו על השינוי בגוף שלכם, שימו לב איך אתם מגיעים לתוצאות שרק לפני כמה שבועות לא הצלחתם.


לכל אחד ישנן השיטות שלו, שגרה של אימונים היא דבר חשוב מאוד לכולם. היא מסייעת לנו לשמור על הבריאות ועל תפקודי הגוף ובכלל תורמת להרגשה הטובה. מצאו את הדרך שלכם והפעילות הספורטיבית המתאימה עבורכם והתמידו בה.  

אימון כושר בראשון לציון

© 2015 by Under Control Fitness Studio.  oren.alpi@gmail.com  |  Tel: 050-3835535   |  Oren Alperovich