מהו האימון הכי טוב לירידה במשקל והרזייה מהירה?

 

אורן אלפרוביץ   ///   ספטמבר 2015

 

אימון כוח, קרדיו, פילטיס, יוגה או אולי בכלל דיאטה... מי מהם עוזר להשיל את הקילוגרמים 

בצורה המהירה ביותר? התשובה הקצרה – זה ששורף הכי הרבה קלוריות ועושה זאת 

בצורה היעילה ביותר. אימון הקרדיו הוא המלך בכל הנוגע לשריפת קלוריות, שריפת שומנים והרזייה מהירה, במיוחד אם זה סוג אימון בעל אפקט מתמשך לאחר גמר האימון (Afterburn).אז איך לרזות מהר?

עבודה באינטרוולים (מעבר בין קטעי אימון אינטנסיביים ואחריהם רגעים של פעולה נמוכה להתאוששות) היא בדרך כלל הדרך הכי טובה להשיג את האפקט המתמשך, אפקט אשר יכול להגביר את חילוף החומרים בגוף אפילו 4 שעות לאחר האימון. המשמעות של זה, הינה בגוף שלך ממשיך לשרוף קלוריות גם לאחר שהאימון הסתיים".

"בכל פעם כאשר אתה מעלה את הדופק לרמה גבוהה, לגוף יש צורך בשריפת קלוריות אשר תחזיר את הלב והשרירים למצב רגיל. כמו כן הגוף צריך לזרז את חילוף החומרים על מנת לסלק את חומצת החלב אשר נוצרה בשרירים. תהליכים אלו דורשים מהגוף אנרגיה ולכן הוא ממשיך לשרוף קלוריות גם לאחר האימון.

 

אך לפני שתהפוך את כל תוכנית האימונים שלך לאינטרוולים בלבד, ישנים עוד כמה דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון על מנת למקסם את זמן האימון שלך לירידה במשקל ולשריפת שומנים: ראשית, יותר מידי פעילות קרדיו אינטנסיבית יכולה לכלות את כל הכוחות מהגוף, להשאיר אותך עייף ומותש מכדי לשמור על שגרת האימונים.  על מנת להימנע מתשישות זו, יש להחליף בין אימוני אינטרוולים לאימוני כוח פעמיים או שלוש בשבוע (אימונים שבמהלכם עדיין תוכלו לדבר מבלי שיגמר לכם האוויר).

שנית, לא הכול מסתכם באימון שורף קלוריות, ישנה חשיבות לבנות מסת שריר בעלת 

מטבוליזם בריא על מנת לסייע לגוף לקבל צורה מחוטבת בעוד אתם יורדים במשקל. 

לתוצאות הכי טובות של הרזייה מהירה, אורן ממליץ על אימוני קרדיו (45-60 דקות), חמש פעמים בשבוע, ביחד עם 2-3 ימים (לא ברצף) אותם תקדישו לאימוני התנגדות.

כולם תמיד מחפשים אימון שורף קלוריות ואת הדרך הכי טובה לרדת במשקל, בסופו של 

דבר הדרך אותה אתם באמת מבצעים היא הדרך הטובה ביותר. אז אמנם חשוב לשרוף 

קלוריות, אך יש למצוא את הדרך שתהפוך את הכושר לכיף. אם צריך גוונו בין הפעילויות, 

החליפו בין ההליכון לבין שיעור זומבה בשביל שריפת קלוריות, החליפו בין משקולות לבין אימון רצועות התנגדות בשביל לבנות מסת שריר וכוח ליבה. מצאו את הדרך בה לא תשתעממו.

 

אם אתם באמת רוצים לנצל היטב את הזמן במכון לשריפת שומנים והרזייה מהירה, חפשו אחר אימונים המשלבים בו זמנית קרדיו וכוח כמו למשל אימוני קטלבל המשלבים בין כוח לבין אימון שורף קלוריות.

ומה לגבי אימונים פחות אינטנסיביים, האם יש לוותר על פעילויות כמו פילטיס או יוגה כאשר מנסים לרדת במשקל? כלל וכלל לא, הגוף משגשג כאשר הוא מגורה על ידי תנועות חדשות כמו בפילטיס ויוגה, שלבו אותם במאמצי הירידה במשקל. ישנם שיעורי פילאטיס פעילים אשר בהחלט פועלים שומרים על דופק גבוה. מומלץ לעסוק באימון זה. 

לסיום, אל תשכחו שזה קל מאוד לאכול בחזרה את כל הקלוריות ששרפתם תוך דקות. אם אתם באמת רוצים לרדת במשקל, שלבו את האימונים עם תוכנית דיאטה מסודרת. אם תקפידו על דיאטה המפחיתה 500 קלוריות מהתפריט היומי ושורפת עוד 300 באימון, תוכלו בקלות להפחית למעלה מחצי קילו בשבוע. אם אתם עדיין לא יודעים איך לרזות מהר, פנו אלינו ונבנה לכם תוכנית אימונים המתאימה עבורכם. אצלנו בסטודיו אנדר קונטרול ישנן פעילות רבות של אימון פונקציונאלי, יוגה, פילטיס ואימון רצועות התנגדות בראשון לציון.

אימון כושר בראשון לציון

© 2015 by Under Control Fitness Studio.  oren.alpi@gmail.com  |  Tel: 050-3835535   |  Oren Alperovich